July 23, 2011

2 in 1..

salam uolls..amacam??best tak hari ni??

semalam CI tak sempat hapdate belog sebab laptop CI dilanda virus..backdoor ape entah sampai avast antivrus pun dah tak berfungsi..antivirus pun boleh sentap taw uolls..asyik restart je keje dye sampai nak klik clean system pun tak sempat..ha betapa jahanam nye backdoor tu..sekarang dah ok sikit cuma bila lama sangat on dye reboot balik..

berbalik ngan tajuk kat atas tu semalam ada 2 aktiviti yang best kat kolej CI..aktiviti bina jambatan and makan..asyik makan je kan memang padan badan CI ni besar gedabak..aktiviti first tu student disuruh untuk bina jambatan yang terkukuh yang boleh deyolls buat gitew..jambatan tu diperbuat daripada surat khabar and tape dan boleh menampung at least sebaldi kecik air..ko mampu ke buat macam student CI??

ko buat ape tu nyah??

tak banyak la gambar yang CI amik..sebab excited sangat nak kira berapa lama jambatan tu leh support beban..huhu..best taw aktiviti ni..uolls leh try kat ofis kalau tension sangat..hehe..anyway, ada 3 groups and sumer jambatan group2 tu leh tampung 5 baldi kecik air..group 3 menang dengan keputusan 20 saat, group 2 pulak 18 saat and group 1 dapat 5 saat..group 1(group fav) slack skit sebab guna fail (alas lembut) kat bawah sekali untuk support baldi air tu so balance tak ada and baldi pun jatuh..wakaka..group lain belajar teknik kat situ so too bad for group 1..tapi taw jambatan group 1 boleh support orang seberat 70 kg!!anyhow, misi berjaya and ape yang penting uolls??KERJASAMA..

group 1...
uolls nampak tak jambatan tu??

group 2...
p/s pic ni je yang tak mintak consent..hehe

CI peduli pe..hehe..deyolls mintak CI amik gambar deyolls..pakai mobile phones CI hokey..ermm, group 3 tak ade gambar..hehe..so, petang tu aktiviti ADL pulak..amali ni sambung yang selasa lepas..entry dye uolls leh baca kat SINI..

kali ni giliran 2 kumpulan lain pulak untuk beramali..hari tu pun 2 groups jugak..kali ni menu dye pancake with chocolate spread yang disapu dengan planta and gula, roti sardin egg roll, and air sirap ais..seriously makanan tu berminyak sangat and air dye pekat giler..keesokkan harinye CI muntah-muntah time lecture..sampai student pun perli CI ni nga pregnant katenyer..ko gilo apo??deyolls ni nak kena potong markah agaknyer..bukannya nak sembah ratu tapi dihanjeng nya ada la..

egg sardine roll...
pandai kan student CI goreng2 guna peace je..:)

tadaa!!mak bagi nyah makan nanti taw!!

pancake...
ni mak punyer..nyah pegang je pinggan tu..

nyah!!cantik tak gigi mak??

sedap taw deyolls masak..CI pun tolong sapukan sardin kat atas roti and tolong tengokkan student menggoreng sardine roll..wah promote diri sendiri gitew..ye la kan miss Brazil kena serba boleh..next entry nak post something yang lagi happening pulak sebab esok(sabtu) hari ni la tu ada event kat hostel kolej..last but not least kat bawah ni ada feedback dari salah seorang student CI..miss Nigeria 2011 hokay..ko ader??

saksikan...:)
 

July 21, 2011

telatah ketika amali..shomel ker??

selamat pagi uolls??dah jam 1 dah nie..hehe

selasa lepas ada buat kelas amali dengan student..best sangat2 sebab dapat makan free..tengok je la macam mana bdan CI ni..besar gedabak ..kalau CI berdiri sebelah peti ais mesti uolls ingat kembar kan..oh tidak!!

lalu sundel itew berkata.."besar nye nyah..tak leh besar lagi ke??"


weolls buat aktiviti ADL kat kelas amali hari tu..nak taw ADL tu ape??meh CI nak bagitahu kat uolls.menurut En CI pda tahun 2011,.ADL tu activity daily living dimana apa yang kita buat(aktiviti) dalam tiap2 hari gitew..ataupun kalau uolls pening sangat boleh la kita cakap ADL  tu aktiviti seharian kita..

ADL yang kitorang buat tu pulak aktiviti domestik iaitu meal preparation bagi seorang kanak-kanak yang mempunyai masalah dari segi perkembangan kognitif..ha pening tak uolls baca ni??dalam erti kata lain student kena ajar kanak-kanak tu macam mana nak sediakan makanan sendiri dengan tujuan meningkatkan keberdikarian deyolls..CI bagi kes mental retardation kat deyolls..so ada yang jadi terapis and ada yang jadi patient..

so banyak la kerja yang deyolls kena buat..contohnya aktiviti analisis iaitu kita analyze apa step2 meal preparation tu,apa komponen yang terlibat, precaution, teknik2 dan sebagainya..penat dah CI bagitahu kat uolls ni..kelas 6 jam sehari taw uolls..so, CI tunjukka gambar2 je la ye..let's the pictures do the work!!

jemput2 ikan bilis in the making...
ayu tak mak buat??

tanjat boboi..
toasted bread...
jangan jeles nyah!!

betul ke mak buat ni nyah??

ha nyah potong macam ni hokey??

macam ni la situasi cikgu(terapis) dengan patient kat setting nanti..

hamboi nyah bukan main lagi nak tunjuk terer ko eyh..
air teh...
nak pinjam johson oil lagi ke??mak tak bawak lah nyah..

mak sakit kaki..x leyh nak buat keje..

bilo lagi nak siap ni eyh maknyo..

tak reti nak duduk ke student ni makan..


nyah dapat makan free pun nak muncung kat mak apesal??
 operasi pembersihan dijalankan...
nyah ni nak skodeng je keje!!

conclutionnya, amali agak berjaya jugak cuma adela kan tangan yang gatal2 nak amik makanan tu time meal preparation..dh macam pelarian dah CI tengok..macam tak cukup je time makan sama2 nanti..buat bising satu hal pulak..tapi tu perkara biasala kan..everyone has living up as a sudent right??terpulang la cara macam mana kita nak bawa diri..next entri CI nak buat ape ek??ceciter ceciter..

p/s: CI tak sempat nak tapao..licin habis..

July 18, 2011

kayo ko??

salam uolls..apa khabar??

CI geram betul la hari ni sebab terpaksa  keluar sorang2..paling tak suka bila plan tak jadi..nak2 bila time emergency..macam kena hanjeng taw uolls..tapi tak pe la sebab nak buat macam mana kan..mana la taw orang tak ada duit..CI ni lain sikit..time orang da duit CI tak ada duit..tapi bila CI ada duit deyolls pula tak ada duit..yela gaji CI tak sama tarikh dengan orang lain..

naik teksi pergi balik 16 hengget..ko mampu??padahal tak la jauh sangat..ibarat sebelah rumah je uolls..habis tu kenape naik teksi..nah hambek ko..ada kereta pun bukannya ada kat kolej..so terpaksa la pakai teksi..sedang CI pegi jalan2 kat the store tu ramai jugak budak sekolah melepak..ish3..tak ada kerja sekolah ke diorang ni..tujuan CI nak pegi situ bukannya apa..nak renew simkad je..simkad CI hilang katanye..dah la birthday kawan hari ni..nak renew pulak telco tu cakap server diorang down..alahai..memang line yang terpantas la telco m tu..so maafkan biey ek..:(

so ingatkan nanti elok la server tu..jadi CI gi la jalan2 kejap..beli mouse la..I got my own mouse!! finally!! yeah!! murah je..15 hengget..CI tak mampu nak beli mahal2 ni..tapi dia laju sangat sebab 1000 dpi gitew..so agak berbaloi disitu..


amacam??macam berus tak mouse CI??

kemudian CI pergi tingkat bawah sebab nak beli febreze  gitew..ye la nak dapat roomate baru kena la wangi2 sikit..tapi memang malang kot hari ni sebab dah la orang tk jadi temankan CI, server lak down sekarang rak febreze tu orang tengah cuci lantai..pergh memang menyesal la CI keluar sorang2 ni..huhu

so, amik je febreze tu and then cari makanan pulak..sume total dye 33 hengget..CI naik atas balik nak check server..telco m tu masih jugak cakap server down..yang herannya tiap kali nak buat urusan mesti server down..take ke pelik uolls??CI ade jugak tengok keliling mana la taw kena wakenabeb..sebelum dye terjah baik CI yang hanjengkan dye..biar sentap gitew..so misi kali ni memang gagal la kiranya..membazir duit jo..dengan hati yang sedih CI pergi la tapao KFC amik dinner plate and cheezy wedges..lama dah tak makan..agak2 dalam 3 bulan camtu..

time nak keluar dari the store tu nampak la kedai baru kat sebelah watsons uolls..kedai makan gitew..name dye Richman Cafe.. memang mewah la tempat makan dye..memang tema CI la sebab Ci suka kaler putih and simple with pokok bunga yang bulat2 tu..launching 23 haribulan ni so harusla nak try kat situ nanti..huhu

tu je kot untuk entry kali ni..thanks for reading ekk..:)